Rewizor
nexo to nowoczesny system wspomagający prowadzenie pełnej
księgowości. Zastosowane technologie i rozwiązania interfejsowe
sprawiają, że obsługa księgowa firmy staje się wygodniejsza i
szybsza.
Rewizor nexo wspiera księgowych na każdym etapie pracy: od zarządzania planami
kont, dekretacji i księgowania, poprzez ewidencje VAT, pojazdów,
umów i płac, obsługę środków trwałych, po wystawianie
deklaracji skarbowych, operacje kasowe i operacje na rachunkach
bankowych oraz ewidencjonowanie i rozliczanie rozrachunków. Mimo
bogatej funkcjonalności wyróżnia się prostą, intuicyjną
obsługą.
Rewizor nexo jest częścią InsERT nexo –
zintegrowanego pakietu, w którego skład wchodzą również: Subiekt
nexo – system obsługi sprzedaży i gospodarki
magazynowej, Rachmistrz nexo – program do prowadzenia
uproszczonej księgowości, Gratyfikant nexo – system
kadrowo-płacowy oraz Gestor nexo – system zarządzania
relacjami z klientami.
Najważniejsze
możliwości Rewizora nexo:
- płynna zmiana z księgowości uproszczonej na księgi rachunkowe;
- obsługa
etapowej pracy na okresie obrachunkowym: otwarcie i zamknięcie
ksiąg; kwalifikowanie zapisów do „13. miesiąca”;
- elastyczne
zarządzanie planami kont: możliwość generowania wzorcowego planu
kont, przeniesienia z innego okresu obrachunkowego, automatyczne
tworzenie kont kartotekowych, obsługa kont pozabilansowych;
- rozbudowana
dekretacja (podział dokumentów na dekrety i polecenia
księgowania), różne stany dokumentu (w przygotowaniu,
zatwierdzony i zaksięgowany), zaawansowana kontrola kręgu kosztów;
- ewidencja
i rozliczanie ewidencji VAT: zakupów, sprzedaży (w tym sprzedaż
marża), rozliczenia metodą kasową, korekty VAT nieterminowych
płatności z możliwością tworzenia zapisów na podstawie
JPK_VAT;
- ewidencja
środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych
(naliczanie i dekretacja amortyzacji z uwzględnieniem kosztów
przypadających na miejsca użytkowania, wydruk tabeli i planów
amortyzacji), a także ewidencja wyposażenia i remanentów;
- rozbudowana
sprawozdawczość finansowa – dostosowanie sprawozdań do własnych
potrzeb;
- podstawowa
ewidencja wynagrodzeń: ewidencja osobowa, umów cywilnoprawnych
oraz umów o pracę;
- zaawansowany
system rozliczeń właścicielskich: od składek ZUS wspólnika do
odliczeń i obniżek podatku związanych z różnymi ulgami;
- ewidencja i
rozliczanie pojazdów prywatnych wykorzystywanych do działalności
gospodarczej oraz pojazdów firmowych z możliwością częściowego
bądź pełnego odliczenia VAT;
- obsługa
dowodów wewnętrznych – dokumentów własnych podmiotu
dotyczących operacji zachodzących wewnątrz firmy;
- obsługa
operacji kasowych gotówkowych i bezgotówkowych (płatność kartą
płatniczą, bony), raporty kasowe;
- obsługa
operacji związanych z rachunkami bankowymi, polecenia przelewu
standardowe, ZUS, podatkowe z wykorzystaniem bankowości
elektronicznej (offline i online);
- ewidencja i
rozliczanie rozrachunków, integracja z zapisami na konta oraz z
zapisami VAT;
- wystawianie i
wydruk deklaracji skarbowych rozliczających podatek dochodowy
wspólników i pracowników, podatek CIT (dla osób prawnych) oraz
podatek VAT;
- wystawianie
deklaracji ZUS (RCA, RZA, DRA) z możliwością eksportu do programu
Płatnik;
- automatyczna
dekretacja dokumentów księgowych oraz rejestrów VAT za pomocą
definiowalnych schematów;
- integracja z
systemem sprzedaży Subiekt nexo;
- możliwość
pracy jednostanowiskowej bądź sieciowej;
- obsługa
plików JPK_VAT (informacji o prowadzonej ewidencji VAT) i ich
obowiązkowa wysyłka do Ministerstwa Finansów;
- generowanie
ksiąg oraz dowodów księgowych do plików JPK i dostarczanie ich
na potrzeby kontroli skarbowej za pomocą środków komunikacji
elektronicznej lub na informatycznych nośnikach danych;
- wsparcie dla
procedury centralnego rozliczania VAT, gdzie ewidencja prowadzona
jest w jednostce podrzędnej, a rozliczenia dokonane są w jednostce
centralnej (np. jednostki samorządu terytorialnego, którym
podlegają szkoły, zakłady użyteczności publicznej itp.);
- badanie
statusu kontrahentów na podstawie danych GUS, portali Ministerstwa
Finansów dotyczących NIP i VAT, bazy aktywnych podatników VIES
oraz rejestru kaucji gwarancyjnych;
- komunikacja z klientami i pracownikami za pomocą wbudowanego
klienta poczty i SMS.
Obsługa RODO:
- cele i zgody na przetwarzanie danych;
- obowiązki
informacyjne;
- ochrona
danych;
- prawo do
zapomnienia (anonimizacja).